Jeg har fått svar på min henvendelse angående muligheten for fremskynding av åpningen av nye Bjørnsletta (se spørsmålet i posten nedenfor).

"Hei!

Den 5.3.09 skrev Bjørn Holthe Andersen fra Kollektivtransportproduksjon dette i Akersposten:
"For å rette opp en liten misforståelse, så er det Kollektivtransportproduksjon AS (KTP) som er byggherre for Kolsåsbaneutbyggingen og ikke Ruter. Bjørnsletta stasjon med tilhørende anlegg er en svært omfattende oppgave. Fra varsel om igangsetting av reguleringsplan ble kunngjort i mars 2007, har det gått to år til planlegging, planbehandling og prosjektering. Dette er ingen unormal lang tid i slike saker. Deretter er det innhentet tilbud fra entreprenører før anleggsarbeidene ble igangsatt i februar. Kontrakten omfatter bygging av stasjon, ramper, underganger, støttemurer, støyskjermer, omlegging av ledninger og kabler m.v. Etter at grunnarbeidene er ferdige skal de tekniske anleggene etableres, så som skinner, strømforsyning og signal- og sikringsanlegg. Alt i alt vil gjennomføringen ta ca. 1,5 år etter at spaden ble satt i jorden. Paralellt med Bjørnsletta vil utbygging av parsellen videre mot Jar inkl. Jar stasjon pågå, og begge strekningene vil således stå ferdig omtrent samtidig. Åpning til Jar, og dermed også Bjørnsletta, er satt til desember 2010."

Vennlig hilsen

(anonymisert)
Kundekonsulent"

Ikke noe særlig å hente der, men kampen fortsetter! Se forøvrig kommentarene til denne artikkelen hos Akersposten.

0 kommentarer:


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.