Etter over to og et halvt år med stillstand, er endelig arbeidet med Kolsåsbanen i gang. Men Ruter skriver på sine nettsider at nye Bjørnsletta ikke skal åpnes før Banen er ferdigstilt til Jar, om nesten to år. Jeg stiller meg uforstående til dette, og har skrevet følgende mail til Ruter:

"Vær hilset!

Jeg bor i Bydel Ullern og “sokner” til den nå avviklede Lysakerelven stasjon på Kolsåsbanen. I de snart tre årene som har gått siden Kolsåsbanen stengte, har jeg måttet benytte Lilleakerbanen (Trikk 13) som erstatning for Kolsåsbanen. Denne uken ble jeg også avskåret fra dette, da Øraker stasjon ble stengt for en periode på omkring to år. Nå står jeg (og mange andre) i den situasjon at eneste kollektive alternativ er buss 42, som er totalt upålitelig i rushtrafikken grunnet kilometerlange køer på Bærumsveien.

Jeg registrerer med stor glede at anleggsarbeidet ved nye Bjørnsletta stasjon nå har startet, ca. 1000 dager etter at Kolsåsbanen stengte. Jeg regner med at Ruter nå vil forsere dette arbeidet ettersom også Øraker stasjon er blitt stengt. Kan dere vennligst henvise meg til oppdatert fremdriftsplan for åpning av Kolsåsbanen ved nye Bjørnsletta stasjon?"


Jeg venter i spenning på svaret.

0 kommentarer:


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.